In Memoriam Toše Fan Forum
Latest topics
» >>Ovdje / Here<<
17/10/2015, 2:31 pm by rebeka

» Poznati izvode pesme Tošeta Proeskog za pomoć Slavici
19/3/2013, 12:02 am by plavooka

» Pomozimo Rašku Milenkoviću!
17/11/2011, 1:06 am by Anna:-)

» PRODAJOM DO HUMANOSTI
3/10/2011, 12:11 am by toniSK

» Daruj krv, daruj život!
1/10/2011, 1:45 am by Maki<3

» Javni natječaj: Pisanje priče o Toši
1/7/2011, 3:26 pm by Tony

» Koncert za Ines
10/2/2011, 3:14 pm by Marjan

» Kutak za pitanja neregistriranih korisnika
5/2/2011, 2:41 pm by Monija

» Zaklade
21/12/2010, 11:22 pm by Monija

Login

Zaboravih zaporku

Statistics
Registriranih korisnika/ca: 3034.
Najnoviji/a registrirani/a korisnik/ca: malla222.

Ukupno postova: 116507. in 4491 subjects
prosinac 2017
ponutosričetpetsubned
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Calendar Calendar


Unaprijeđivanje borbe protiv HIV/AIDS-A u Hrvatskoj

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

Unaprijeđivanje borbe protiv HIV/AIDS-A u Hrvatskoj

Postaj by Monija on 1/12/2008, 4:30 pm

Unaprijeđivanje borbe protiv HIV/AIDS-A u Hrvatskoj

U zadnjim desetljećima dvadesetog stoljeća pojavili su se novi
izazovi u području zaraznih bolesti, prvenstveno u obliku virusnih
patogena, među kojima je virus humane imunodeficijencije - HIV - donio
medicinske, socijalno-ekonomske i političke izazove bez presedana: on
je uzročnik koji je u 25 godina odnio preko 25 milijuna života.




Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi Republike Hrvatske zajedno sa
stručnjacima na ovom području kontinuirano prati globalne smjernice i
programe usmjerene na suzbijanjem ove infekcije. U samim počecima HIV
infekcije osnovan je Registar za AIDS, utvrđena je obveza kontrole
donirane krvi i krvnih pripravaka te je usvojen Nacionalni program za
borbu protiv HIV/AIDS-a usmjeren na čitav niz konkretnih mjera i
aktivnosti zahvaljujući kojima je Republika Hrvatska uvrštena u
zemljama s najnižom prevalencijom HIV-a u svijetu.

Zašto nosimo crvenu vrpcu?

Početkom 1991. godine VISUAL iz New Yorka je došao na ideju da se
stvori globalni simbol borbe protiv HIV/AIDS-a kao znak solidarnosti i
tolerancije sa onima koji su često bili diskriminirani - osobama
oboljelim od HIV/AIDS-a.

Od 1985. do 2008. godine u Republici Hrvatskoj zabilježeno je 714 osoba
zaraženih HIV-om od kojih je 285 oboljelo od AIDS-a, dok je u istom
razdoblju umrla 131 osoba. U okviru provedenih aktivnosti i nadalje
smatramo da je najvažniji dio prevencije podizanje razine znanja o
putovima prijenosa infekcije i stvaranje okružja tolerancije prema
osobama zaraženim HIV-om.

1. prosinca Svjetski je dan AIDS-a koji obilježavamo već 20 godina.
Više od dva desetljeća napora uloženog u suzbijanje ove infekcije koja
daju pozitivne rezultate, ali nas sve istovremeno upozorava i podsjeća
na potrebu kontinuiranog rada i potrebu daljnjeg ulaganja u programe
prevencije.

Univerzalni pristup preventivnim metodama, dostupnost suvremenim
postupcima liječenja te psihološka potpora oboljelima i njihovim
obiteljima važni su elementi u procesu suzbijanja HIV infekcije, ali
sami za sebe nisu dovoljni. Pitanje koje ove godine postavljamo je:“
Znate li kako je živjeti u sjeni?“ te se ovim putem ujedno želimo i
zahvaliti svima koji ulažu napore upravo na području suzbijanja
diskriminacije i podizanja kvalitete života HIV pozitivnih osoba.


Hrvatski nacionalni program za prevenciju HIV/AIDS-a 2005. - 2010. 227,00 kB

Srodne organizacije
Centri za dobrovoljno HIV savjetovanje i testiranje

Centri za dobrovoljno HIV savjetovanje i testiranje 37,50 kB

Prikaz aktivnosti različitih institucija i udruga povodom obilježavanja Svjetskog dana borbe protiv HIV/AIDS-a 2008. 70,00 kB

Plakat 2008. - Znate li kako je živjeti u sjeni? 2,83 MB

Izvor: www.mzss.hr

avatar
Monija
************
************

Female Broj postova : 5717
Age : 40
Location : Croatia, Osijek
Points : 2504

Korisnički profil http://www.tose.bloger.hr/

[Vrh] Go down

Re: Unaprijeđivanje borbe protiv HIV/AIDS-A u Hrvatskoj

Postaj by Monija on 25/3/2009, 3:25 pm

Gardasil - marketinški trik farmaceutske industrije?

Katarina Vidović

Cjepivo protiv 4 tipa HPV-a pod nazivom Gardasil izaziva u posljednje vrijeme komešanje, neuobičajeno za javnozdravstvenu scenu, naročito ako u njemu sudjeluju predstavnici gradskih i županijskih uprava, nevladine
organizacije, mediji i tek na kraju, ministar zdravstva jednom svojom usputnom izjavom za novinare.

22. studenog 2007

U situacijama kao što je uvođenje novog cjepiva, čovjek, naime, prvo
očekuje izjašnjavanje onih čija osnovna zadaća jest brinuti i informirati o zdravlju stanovništva. Navedena postava, međutim, nužno upućuje i na igrača u sjeni, a to je multinacionalna farmaceutska kompanija Merck koja je cjepivo Gardasil lansirala na glabalno tržište s ciljem (vrlo izglednog) ostvarenja ogramnog profita. Koliko je Mercku stalo do uspjeha “operacije Gardasil” govori i podatak da na 1 dolar uložen u proizvodnju ta kompanija ulaže 2 dolara u marketing. Ključne riječi koje jamče uspjeh svake marketinške strategije u javnom zdravstvu su CJEPIVO i RAK. Ljudi (pa čak i cijele vlade) naprosta “padaju” na tu dobitnu kombinaciju, a Gardasil je u prvo vrijeme i bio oglašavan upravo kao “cjepivo protiv raka grlića
maternice”.




Dr. Diane M. Harper - nezavisna istraživačica koja je provela 20 godina istražujući i razvijajući cjepivo za HPV (na sveučilištu, a ne kao zaposlenica Mercka ili GSK-a) - je uzaludno upozoravala medije da Gardasil (prema istraživanjima koja je proveo sam Merck ) ima 0% učinka u liječenju raka te da se radi o preventivnom cjepivu protiv 2 tipa virusa (od 100 poznatih tipova ukupno 13 su na neki način povezana s rakom) koji mogu biti indikatori karcinoma (druga 2 tipa povezuju se s nastankom genitalnih bradavica).
Tipovi 16 i 18 HPV-a, od infekcije kojima štiti Gardasil, pronalaze se u oko polovini slučajeva promjene tkiva visokog stupnja koje u 70% rezultiraju karcinomom. Drugim riječima, polovina žena koje će primiti cjepivo ipak će doživjeti abnormalnosti u stanicama epitela grlića
maternice. Osim toga, cjepivo djeluje samo u osoba koje još nisu inficirane nekim od tipova virusa na koje se odnosi cjepivo. Logično je zato da ciljana skupina za primjenu Merckova cjepiva budu djeca koja nisu bila seksualno aktivna (9 do 12 godina).



Međutim, suprotno uvriježenom mišljenju, HPV se ne prenosi pukim spolnim odnošajem, nego i s kože na kožu (postoje dokumentirani slučajevi infekcije HPV-om djece od 3, 5 i 10 godina starosti te žena koje nisu imale seksualni odnos, a HPV je pronađen i ispod noktiju) pa tako ni ova metoda vjerojatno neće donijeti željeni rezultat odnosno stopostotnu zaštitu. I na kraju, ali ne manje važno, rak grlića maternice nije galopirajuća bolest - od trenutka
infekcije do pojave raka može proći od 25 do 50 godina. Merck za sada jamči petogodišnju djelotvornost svog cjepiva (iako su njihova ispitivanja trajala 3-4 godine) što znači da će svi koji/koje su primili/e cjepivo morati biti docjepljivani/e.
Dr. Harper
se stoga s pravom pita koliko je uopće opravdano cijepiti djevojčice, kad se zna da one u toj dobi ne dobivaju rak grlića maternice i zaključuje da će od takve zdravstvene politike (eventualno popraćene i odgovarajućim zakonodavnim okvirom) korist imati isključivo Merck.

Što je HPV?
Prije pak portretiranja ovog farmaceutskog giganta, potrebno je istaknuti još nekoliko važnih činjenica o HPV-u koje bismo morali/e znati prije nego što odlučimo cijepiti svoje kćeri (sinovi su za sada pošteđeni, iako i oni prenose viruse) ili sebe.



Poznata je velika učestalost pojave HPV-a među ženama i muškarcima (preko 50% u općoj populaciji po konzervativnoj procjeni, a u Karlovačkoj županiji kažu da je između 60 i 80% žena inficirano HPV-om), ali od
svih karcinoma koji pogađaju žene svega 3-4% otpada na karcinom grlića maternica. Još je zanimljiviji podataka da tu vrstu raka preživi čak 74% žena.
Veću stopu preživljavanja, po podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, imaju još samo rak štitnjače, tijela maternice i mokraćnog mjehura. Sve ovo samo potvrđuje prije iznesenu hipotezu da se HPV teško može smatrati uzročnikom karcinoma (a nema ni usporedive pojave oboljenja u jednakom broju inficiranih muškaraca), već njegovo prisustvo ukazuje na promjene stanica grlića maternice.



Iz podataka o učestalosti karcinoma cervixa može se vrlo jednostavno zaključiti da se (1) mnoge žene spontano riješe virusa ili (2) ne dobiju rak bez obzira što su bile ili jesu inficirane. U obrani i oslobađanju od bilo kojeg virusa najbitnije je, kako se nedvojbeno pokazalo, stanje našeg imunološkog sustava (kvalitetna prehrana uz unošenje dodatnih količina vitamina i minerala) i zdrav život.

Što je MERCK?
Farmaceutska tvrtka Merck koja je razvila cjepivo Gardasil navodno ne uživa besprijektornu reputaciju. Osim što federalnim vlastima SAD-a duguje 2 milijarde dolara poreza, Merck je suočen s više od 27.000 tužbi zbog štete (srčani i moždani udari te druge ozbiljne zdravstvene komplikacije) koju je ljudima možda prouzročio Vioxx - još jedan od Merckovih “sigurnih” lijekova (oštećenih ima i u
Hrvatskoj).
Ove velike troškove tvrtka bi mogla pokriti samo globalnom
prodajom jednog “revolucionarnog” i “spasonosnog” lijeka kao što je cjepivo protiv karcinoma. Gardasil je ekspresno odobren od američke Agencije za hranu i lijekove (FDA). Potom ga je registrirala Europska agencija za lijekove, a Hrvatska Agencija za lijekove i medicinske proizvode je, logično, učinila istu stvar u ožujku ove godine. Uslijedila je druga faza Merckove strategije marketinga - pronalaženje lobista za plasiranje Gardasila na lokalno i globalno tržište. Uz izdašnu financijsku potporu Mercka, oni su navodno
trebali osigurati prodaju tako da pokušaju Gardasil ubaciti na listu obaveznog cijepljenja djece ili kroz donošenje rezolucija o važnosti cijepljenja u prevenciji karcinoma. Merck je potrošio desetke milijuna dolara na doniranje neprofitnih grupa, TV oglašavanje i PR agencije koji su trebali pomoći u stvaranju javne klime pogodne za prijem novog cjepiva.
Posebno je zanimljiv slučaj neprofitne grupe imena “Women in Government” čije su članice zastupnice u zakonodavnim tijelima širom SAD-a. Merck s tom grupom ima sporazum o su-licenci na temelju kojeg im mora isplatiti dio novaca od prodaje licence kao protuuslugu za lobiranje (od FDA do drugih instanci koje donose i usvajaju propise). Još je 5 neprofitnih grupa (od 9 koliko ih je bilo nazočno postupku odobravanja Gardasila u FDA) iz istog razloga na platnoj listi Mercka. Tu treba pribrojati i lobiste
- zaposlenike u administracijama pojedinih saveznih država. Jedan od njih zaslužan je da je u Saveznoj državi Teksas uvedeno obavezno cijepljenje Gardasilom djevojčica u osnovnoj školi. U drugih 20 država usvajanje čekaju pripremljene uredbe, zakoni ili rezolucije koje bi omogućile uvođenje Gardasila u program školskog cijepljenja.



Iako je u početku izgledala obećavajuće, Merckova kampanja prodaje Gardasila u SAD-u doživjela je nekoliko značajnih modifikacija (u igru su uvedeni dječaci i starije žene) i usporavanja (FDA traži nove dokaze o sigurnosti cjepiva) pod utjecajem feminističkih organizacija specijaliziranih za zdravlje i reproduktivna prava žena, grupa zabrinutih roditelja, neprofitnih organizacija koje prate učinke i posljedice cijepljenja ( NVIC - The National Vaccine Information Center ) kao i druge stručne javnosti. Pored već navedenog, glavnina prigovora odnosi se na navodne brojne popratne pojave cijepljenja (uključujući smrtne slučajeve i rađanje djece s oštećenjima), navodno nedovoljno dugo i kvalitetno ispitivanje djelotvornosti cjepiva (uključujući primjenu reaktivnog aluminija u placebo uzorku što može umjetno povećati izgled sigurnosti lijeka ili cjepiva u kliničkim ispitivanjima, navodno nepostojanje kliničkih ispitivanja djece od 9 do 12 godina, genetski inženjering u dobivanju cjepiva itd). Sve to, međutim, ne sprječava Merck da svoju kampanju provodi u drugim zemljama koristeći sličan ili isti marketinški pristup - angažiranje lobista, uvođenje zdravstvenih politika i zakona, financijsku podršku siromašnima pa možda i uobičajeno sitno podmićivanje doktora.

Provjerena strategija
Tako su se od dana registracije Gardasila u Hrvatskoj dogodila simptomatična javna istupanja koja su se sva ticala najave masovnog ili većeg broja cijepljenja djevojčica ili djevojaka (i koja sva, da li slučajno,neodoljivo podsjećaju na upravo Merckove metode marketinga). Prvo je pročelnik Ureda za zdravstvo Grada Zagreba Zvonimir Šostar izjavio da će Grad Zagreb platiti cijepljenje djevojaka iz socijalno ugorženih obitelji, a prije nekoliko dana je Karlovačka županija oglasila da će pokriti troškove cijepljenja 650 trinaestogodišnjakinja koje žive na tom području (radi se o cca 2.000.000 kuna, što je ogroman novac za jednu nerazvijenu županiju).

Iz neprofitnog sektora javila se Ženska mreža Hrvatske tražeći od stranaka koje sudjeluju u izborima da se izjasne hoće li se “založiti za uvođenje HPV cjepiva u kalendar obaveznih cijepljenja”. Iako su članice Ženske mreže Hrvatske bile na vrijeme upoznate s bitnim kontroverzama oko Gardasila i njegova proizvođača, nisu odustale od
svoje namjere da već u predizborno vrijeme kod budućih zakonodavaca lobiraju za uvođenje obaveznog “HPV cjepiva”. Udruga roditelja “RODE” suprotstavila se cijepljenju djevojčica u Karlovačkoj županiji, ali protiv nauma pročelnika Šostara još nitko nije rekao ništa. Konačno se oglasio i aktualni ministar zdravstva te u odgovoru na novinarsko pitanje rekao da će Hrvatska u svom stavu prema cijepljenju protiv HPV-a slijediti primjer drugih europskih država. Drugim riječima, ako one odluče uvesti obavezno cijepljenje, uvest ćemo ga i mi. Do tada
cijepljenje ostaje dobrovoljno, na vlastitu odgovornost, ali i jako skupo ( 3.000 kuna, što je za 1.000 kuna skuplje nego u SAD-u i EU ).

I tako se vraćamo na početak naše priče o globalnoj marketinškoj kampanji o čijem uspjehu ne ovisi zdravlje žena (one su tu, kao toliko puta dosad, samo pokusni kunići), već sudbina farmaceutske industrije Merck. Hoće li spomenuti domaći akteri, prije svega udruge, prihvatiti primamljivu ponudu i postati lobisti financijskog interesa pod maskom borbe za plemenite ciljeve, ostaje da se vidi. U međuvremenu, nas i dalje neće čuditi što u liječničkim ordinacijama vidimo desetke predmeta s logom lijekova i
tvrtki koje ih proizvode, niti ćemo razmišljati o tome da nam liječnici propisuju lijekove zato što im je možda zauzvrat plaćen odlazak na neku konferenciju i tome slično. U “slučaju Gardasil” vidimo da se može plaćati i za operacije puno većeg opsega i da u transkacije mogu biti
uključeni/e oni/e za koje bismo se to najmanje nadali. Dok god imamo izbor da i ne kupimo ono što nam nudi, naša će pozitivna odluka biti upravno proporcionalna povjerenju koje kod nas uživa druga strana. Nisu li to povjerenje Merck i njegovi lobisti/lobistice već uvelike narušili kad su odlučili raditi na tome da nam uskrate pravo na izbor?

http://www.zamirzine.net/spip.php?article5450

Izvor: zamirzine.net
avatar
Monija
************
************

Female Broj postova : 5717
Age : 40
Location : Croatia, Osijek
Points : 2504

Korisnički profil http://www.tose.bloger.hr/

[Vrh] Go down

Re: Unaprijeđivanje borbe protiv HIV/AIDS-A u Hrvatskoj

Postaj by Lady on 25/3/2009, 4:26 pm

Hvala Miniji na ovim tekstu i zaista korisnim informacijama,a činjenica je da su u porastu ova oboljenja,pa neka žene same odluče i presude i najbolje za njih.
avatar
Lady
********
********

Female Broj postova : 1367
Age : 48
Location : Bosnia & Herzegovina
Points : 1171

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Unaprijeđivanje borbe protiv HIV/AIDS-A u Hrvatskoj

Postaj by Sponsored content


Sponsored content


[Vrh] Go down

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.